Mirar-me a mi mateixa per ser lliure (quarta sessió)

Una de les claus per sentir-se en llibertat és, sense dubte, conèixer-se a un mateix. L’observació i qüestionament personals constants són una de les claus del treball educatiu. Per això, van començar responent a la gran pregunta oberta a la sessió anterior amb una altra pregunta: com sóc jo com a educador/a?

el-blog-de-marci

En aquest sentit, vam començar l’última sessió del dia 16 de gener amb una dinàmica d’acompanyament: per parelles, havien de gaudir d’un circuit ple d’obstacles. Una persona feia d’acompanyant i l’altre d’acompanyat amb els ulls tapats. Aquest “joc” ens va servir per parlar sobre els diferents tipus d’acompanyaments i com ens posicionem davant dels infants/joves en l’àmbit familiar i/o educatiu.

Així doncs, vam veure que d’acord amb l’educació viva podem parlar de tipus d’acompanyament i possible motivacions: el directiu (fes-ho així), el motivador (una mica més), l’excloent (ja ho faig jo), el hiperprotector (cuidado, amb mi), l’evitatiu (tu sol), el democràtic (tu i jo som iguals) i, per últim, el cuidador (jo et cuido).

Desprès de parlar i reflexionar sobre on ens posicionem com acompanyants en les diferents situacions del nostre dia a dia, vam arribar a la conclusió que no hi ha un tipus d’acompanyament correcte o incorrecte, i sí un acompanyament adequat depenent de cada situació.

També vam  compartir que un acompanyament adequat possibilita que els infants o joves puguin viure l’experiència del ser i desenvolupar les pròpies potencialitats. És a dir que per haver-hi un acompanyament adequat, l’educador ha d’estar PRESENT en tot moment, OBSERVAR des d’una mirada respectuosa i activa, EMPATITZAR amb l’infant davant de les seves necessitats i decisions i….a partir d’això entrar en acció i valorar quin tipus d’acompanyament és més adequat.

La sessió va ser molt intensa i interessant. Ens van quedar molts temes i preguntes per seguir compartint i per això, vam decidir que la propera sessió seria de 1 hora i mitja per treure més suc de tots els temes que van anar sortint. Així doncs, ens tornem a reunir el dia 20 de febrer de 14:30h a 16h per intentar donar resposta des de la nostre intervenció als diferents problemes o neguits plantejats en la tercera sessió.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s