TRIEM, PENSEM… (segona sessió)

Hem proposat aquesta vegada una passejada pel món de les persones i col·lectius que van repensar o repensen l’educació. Aquesta passejada estava formada per uns racons molt especials, envoltats de paraules o conceptes que creiem que els representen. Aquí els teniu:

IMG_20141017_144018 IMG_20141017_151144

RACÓ 1: MOMENTS DE TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA

En aquest racó vam triar retre un petit homenatge al Francesc Ferrer i Guàrdia i la seva Escola Moderna, i a la Rosa Sensat.

IMG_20141017_152008

RACÓ 2: UNA MANERA DE PENSAR…I D’ACTUAR, LES ESCOLES LLIURES

Cada vegada hi ha més escoles que s’autodenominen “lliures”, aquí en teniu el mapa i aquí una mica més d’informació.

image(2)

RACÓ 3: EINES

Les eines són un mitjà i el seu ús no implica necessàriament una transformació de la pràctica educativa. De fet, no tenen sentit si l’educador no sent la transformació educativa com a pròpia. Però molta de la gent que ha proposat canvis en la manera de fer, també s’ha inventat eines que canvien el paisatge d’ensenyament i aprenentatge, com ara la Maria Montessori o la Pedagogia Waldorf.

imageRACÓ 4: L’EDUCACIÓ ÉS UNA TASCA SOCIAL…JOVES!

La transformació educativa enfocada als Joves encara té un llarg recorregut per endavant. En aquest racó, vam voler deixar constància d’iniciatives de col·lectius i persones que confien en els joves i fan de la seva tasca educativa, un treball d’acompanyament i també de denúncia. Si voleu consultar el què vam esciure, aquí.

 IMG_20141017_144505RACÓ 5: AUDIOVISUAL

I al darrer racó, l’espai audiovisual, vam projectar un tastet de:

Després d’aquesta passejada, vam proposar triar algunes de les paraules presents als racons que més ens representen, que més ens interessen, que més ens preocupen o ens engresquen. I el resultat va ser el següent (segons la intensitat de les preferències):

  • Llibertat: Vam descobrir el munt de ramificacions del concepte de llibertat en el pensament educatiu. Relacionades amb ella, vam triar: antiautoritarisme, llibertat d’elecció (apoderament), autogestió, respecte de la individualitat, rebuig del càstig, escoles lliures…i confiança.
  • Creativitat: a algunes persones, la creativitat ens va portar a pensar en l’educació emocional (pensament i cura del cor) i a la importància dels sentits.
  • Autoeducació: Vam intentar filar prim per parlar de l’autoeducació. Vam pensar que autoeducació vol dir: aprendre a aprendre, educació entre iguals i foment de la motivació.
  • Acompanyament
  • Famílies/Treball comunitari
  • Denúncia
  • Innovació i afavorir el canvi
  • Apoderament

Vam decidir que la propera sessió la dedicarem a la llibertat i concretament, a com afavorir un entorn de llibertat, des de la nostra perspectiva d’educadores i educadors. Però què vol dir això? Afavorir un comportament moral? Respectar un entorn de regles? Fomentar la presa de decisions personals?…Una pila de preguntes que intentarem perfilar i repensar tots plegats a la propera sessió, el DIVENDRE 14 DE NOVEMBRE DE 15H A 16H. No us la perdeu!

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s